Képzéseink

Földrajzi lehetőség. Bejelentkezés

Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium,  havassyandras gmail. Innovatív Pedagógus Földrajzi lehetőség, Az az állítás, hogy a digitális térképek használatának megismertetése a diákokkal fontos és szükséges — véleményem szerint — nem szorul indoklásra. Az alábbiakban arra mutatok példákat, földrajzi lehetőség milyen lehetőségek nyílnak előttünk az egyik legismertebb online térkép, a Google Maps használatával, ha a telefonokon kívül laptopok vagy asztali számítógépek is rendelkezésünkre állnak.

Ha nincs lehetőségünk a fent említett eszközöket tanítási órán használni, egyes feladatok vagy azok elemei otthoni, szorgalmi feladatnak is kiadhatók.

Az es években, amikor az általános iskola padjaiban ültem, a földrajz heti alkalommal is szerepelt órarendünkben.

Az ismertetésre kerülő ötletekből perces feladatok, de akár 2 órás projekteket is összeállíthatók. Fő célom a Google Maps használatának megismertetése a földrajzi tananyag elsajátítására új anyag feldolgozására vagy a tanultak gyakorlására. Ezen kívül a diákok megtanulják földrajzi lehetőség közös szerkesztésű online dokumentumok létrehozásának és használatának előnyeit.

A feladatok megoldása közben pedig néha olyan ötletekkel állnak elő, ami alapján egyértelmű, hogy fejlődik a kreativitásuk és élvezettel végzik az órai munkát.

Ha csak telefonok állnak rendelkezésre Androidos telefonokon gyárilag megtalálható a Google Maps, iPhone-okon pedig böngészőből megbízhatóan használható, de az alkalmazás többet tud. Telefonon egyszerű műveletek elvégezhetők a Google Maps-szel. Ilyen például koordináták alapján helyszínek felkeresése és beazonosítása. A koordináták helyes megadásához az alábbi földrajzi lehetőség kell megismertetni a diákokkal: az északi és a földrajzi lehetőség félgömb pozitív tehát előjel nélküli koordináta, a déli és a nyugati félgömb negatív koordináta; továbbá a tizedesvessző helyett pontot kell tenni, a két koordináta közé pedig egy szóközt.

Például Budapest:  Pontosabb találathoz természetesen pontosabb koordináta szükséges, például a 0 kilométerkövet még 7 tizedes pontossággal sem lehet eltalálni A koordináták megadása laptopon és PC-n is hasonlóan történik.

A Google Maps megjelenését telefonon is át lehet váltani műholdnézetre, de a 3D nézet eléréséhez már a Google Earth szükséges, így megfontolandó, hogy a diákoktól kérjük-e a program letöltését, illetve hogy tudják-e ezt vállalni. Tapasztalatom szerint Google Chrome böngészőben nem működik a Google Earth, csak az alkalmazással használható.

A 3D nézet felszínformák beazonosításához szükséges lehet, felülnézetből a diákok számára még egy folyóvölgy és egy gleccservölgy sem különböztethető meg jól, nem látható a közöttük lévő jellegzetes különbség.

Telefonos használat esetén ki lehet próbálni a navigációs funkciót, de gyalogos útvonaltervezéshez kell internetkapcsolat, ami viszont földrajzi lehetőség terepi használat esetén nem biztos, hogy minden diáknak meglesz. Viszont mobil wifi routerrel sokféle terepi használati lehetőség nyílik meg előttünk. Offline térkép csak autós üzemmódban használható, de ehhez is kell a letöltött térkép és ez nem is életszerű diákok esetében.

Természetesen, ha van lehetőségünk, érdemes telefonnal a terepi például navigációs funkciókat kipróbálni, hiszen ez pont telefonnal életszerű.

földrajzi lehetőség macd indikátor a bináris opciók használatához

Kreatív, a térkép szerkesztését igénylő feladatokhoz szükséges a laptopok, asztali számítógépek igénybevétele. Létezik ugyan egy alkalmazás Google Saját térképekamivel megoldható telefonon a Google Maps szerkesztése, de egyrészt megint előáll a diákok letöltési problémája, másrészt a telefon mérete és az érintőképernyő miatt nem igazán praktikus a használata.

földrajzi lehetőség gyors bitcoin bevételi kézikönyv

Bár biztos vagyok benne, földrajzi lehetőség sokan földrajzi lehetőség alkalmazást tartanak a telefonjukon, amit letöltöttek és egyszer kipróbáltak, azóta pedig földrajzi lehetőség a helyet foglalja, de abban, hogy ki mennyi és milyen alkalmazást tárol a telefonján csak tanácsot adhatunk. Diákok által, telefonnal megvalósított feladat Az újgenerációs földrajz munkafüzetekben Arday I. Fontosnak tartom, hogy először a hagyományos módon, atlaszból tanítsuk meg a térképolvasást és később is gyakoroltassuk, ne csak a digitális lehetőséget ismerjék!

Amikor először használunk a diákokkal Google Mapst, tisztázni kell a koordináták beírásának szabályait.

Képzéseink

Mivel telefonon nem tudnak földrajzi lehetőség nézetet beállítani, ezért a feladatot közösen végezzük, a földrajzi lehetőség gépről vetítem a táblára és mutatom a 3D képet.

További segítség, hogy a Google Maps fényképeket is mutat a tájtól, ami több helyen hasznos. Google Maps használata laptoppal, asztali számítógéppel A Google Maps laptoppal, asztali számítógéppel történő használata sok kreatív lehetőséget biztosít.

Nem szükséges, hogy minden diáknak külön gépe legyen, tapasztalatom szerint három esetleg négy diák is tud együtt dolgozni egy gépnél.

Fontos, hogy feladattól függően nem kell minden csoporttagnak közvetlenül hozzáférnie a géphez. Úgy kell elosztaniuk a munkát, hogy mindenki hozzátegyen valamit a közös feladathoz például tankönyv, atlasz vagy egyéb forrás használata, internetes keresés telefonnal és ezeket a feladatokat cserélgethetik, hogy mindenki ki tudja próbálni a program működését. Egyes faladatok földrajzi lehetőség órát is igénybe vehetnek, ez a diákok tapasztalatától is függ. Van olyan feladat, ami első alkalommal még két órát is igényelhet, nagyobb tapasztalat esetén viszont belefér egy tanítási órába.

Ha így nevezzük, lehet, hogy sokan azt mondják, hogy nincs nekik, mert nem tudnak róla. Ha azt mondjuk, hogy akinek van gmailes e-mail címe, akkor mindjárt többen lesznek. Annál jobb, minél több résztvevőnek van Google-fiókja, mert hasznos, földrajzi lehetőség megtanulják, hogyan lehet egymással szerkesztésre megosztott dokumentummal dolgozni.

Több órás feladatnál ez kifejezetten szükséges, mert ha az a résztvevő hiányzik, aki az órán belépett a Google-fiókjába és a térkép nincs megosztva a többiekkel, akkor a következő órán vagy otthon nem tudnak dolgozni. Hasznos továbbá de nem feltétlenül földrajzi lehetőség egy digitális osztályterem, ahol a feladatot meg lehet osztani. Ennek hiányában kell valamilyen közös elektronikus felület, ami lehetővé teszi a tartalmak megosztását.

Mindezeket a tudnivalókat érdemes megosztani a közös felületen.

földrajzi lehetőség a befektetés a pénzügyi szabadsághoz vezető út

A feladat beküldésénél nagyon fontos, hogy ne a címsokban lévő linket küldjék el, mert akkor a Google azt fogja kérni, hogy jelentkezzünk be az adott diák fiókjába, ami nem fog menni. Én azt szoktam kérni, hogy velem megtekintésre legyen megosztva a térkép.

A földrajz helyzete tanterveinkben: múlt, jelen, jövő

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a saját térképeinkre alapvetően kétféle helyet tudunk felvenni: olyat, ami már létezik a Földrajzi lehetőség Maps-en és olyat, amit mi hozunk létre. A meglévő helyekhez általában tartoznak mások által feltöltött képek, a saját hely még teljesen üres, mi adhatunk hozzá szöveget, képet, linket és testre szabhatjuk magát az ikont is.

Ide be tudják írni például a neveiket is, viszont réteget csak akkor adjanak hozzá, ha szükséges. Ezt a helyek csoportosítása vagy a számbeli korlát teheti szükségessé.

  • Mint arról értesültél, az egyetem ebben a félévb
  • EUGEO – Ösztöndíj lehetőség
  • Amilyen gazdag a földrajzi tér, olyan gazdag a munkalehetőségek tárháza is a pályakezdő geográfusok számára.
  • A földrajz helyzete tanterveinkben: múlt, jelen, jövő

Egy rétegre legfeljebb 10 helyet lehet felvenni és egy térképen legfeljebb 10 réteg lehet, de ennyire ritkán van szükség. Ha útvonalat tervezünk, az automatikusan új rétegre kerül, és nem lehet további információt hozzáadni, viszont kiolvashatók az út paraméterei, például földrajzi lehetőség útvonal hossza. Lehetőség földrajzi lehetőség arra is, hogy a diákok egy, a tanár által létrehozott és szerkesztésre megosztott térképen dolgozzanak, mindannyian, a sikeres emberek tanácsai a pénzszerzéshez. Ez esetben fel kell hívni a figyelmüket, hogy nem nyúlhatnak a többiek által létrehozott tartalmakhoz.

Bemutatás, előadás Bár a Google Maps nem erre a célra kitalált program, tervezéssel, felkészüléssel megoldható az elkészített térkép bemutatása, a létrehozott tartalom előadása.

Talán a legfontosabb, hogy aki a térképet kezeli, ne zoomoljon fejetlenül, mert követhetetlen lesz, hogy hol tartunk. A térképet a menüből érdemes vezérelni, ahol az egyes helyekre kattintva a térkép automatikusan átugrik a következő helyszínre. Hívjuk fel a diákok figyelmét, hogy ha nagyobb területi egységet, tájat, országot vagy akár egy települést akarnak megjelölni illetve megmutatni, akkor úgy tegyék le a jelzőt, hogy az egész célpont látható legyen!

Ne zoomoljanak bele nagyon, mert megint csak nem fogjuk látni, hogy hol vagyunk. Diákok által megvalósított feladatok 7. Figyelni földrajzi lehetőség arra, hogy amikor a tartalom kész, akkor a jelző színét állítsák át, például legyen az atlaszban lévő térképe színéhez hasonló.

Minden földrajzi lehetőség feldolgozhatja a teljes övezetességet is, de a feladat úgy is megoldható, hogy egy csapat csak egy övvel, területtel foglalkozik és a csoportok közösen hozzák létre a teljes övezetességet tartalmazó térképet. Ez esetben érdemes kérni a munka előadását földrajzi lehetőség, akár úgy, hogy a tanár vezérli a térképet és minden csapat röviden bemutatja a saját témáját.

A vonal rajzolása, főleg a befejezése külön rutint igényel: nem szabad bezárni a görbét, mert akkor automatikusan sokszöget készít a program és színkitöltés is lesz rajta, ami elég zavaró. A feladat lehetőséget ad arra is, hogy a figyelmesen dolgozó diákok észrevegyék a feladatban lévő hibát.

A legszebb térképet egy olyan diák készítette, aki nem volt ott órán, csak látta a digitális osztályteremben kiosztott feladatot és önszorgalomból elkészítette. Darwin útja Google Maps-ben képernyőfotó Közös szerkesztésre megosztott térképpel dolgoztunk. Rátettem a saját kedvenc nyári helyszínemet és ezt kértem a diákoktól is 4.

Az óra második felében mindenki mondott egy-két mondatot, hogy hol volt, mit csinált, miért ez a kedvenc élménye. A térképet én kezeltem mely bináris opciók jobb vélemények — hogy még gyorsabb legyen az előadás — azt kértem, mindenki írja oda a nevét, így könnyen tudtam szólítani.

Nyáriélmény-térkép Google Maps-ben képernyőfotó Keressenek szállást, étkezési lehetőséget és az egész út legyen időben kivitelezhető.

  1. Bináris opció 50-től
  2. Poloniex api python

Az időkeret rájuk volt bízva, csak azt kértem, hogy az utazást és a tervezett programokat figyelembe véve legyen reális. Az elkészített útitervet elő is kellett adni. Tehát a kép nem az előadás, hanem még a projekt megvalósítása közben készült.

A Google Maps földrajzórai használatának néhány lehetősége

Magyarország régiói Google Maps-ben képernyőfotó További kérésem is volt, hogy nézzenek utána, mennyi a magyar átlagkeret és számolják ki, hogy hány hónap béréből jön ki az általuk tervezett út. Ezt a feladatot is elő kellett adniuk a tanulóknak. A közekedési eszköz kiválasztása jó lehetőséget teremtett annak megbeszélésére, hogy az elektromos autó mennyiben, milyen értelemben környezetkímélőbb, mint a hagyományos motorral szerelt autó.

A készítők itt is beleszerkesztették magukat a mellékelt képbe. Földrajzi lehetőség útvonalterv Google Maps-ben képernyőfotó GeoGuessr Végezetül megemlítem a Google Maps alapú  GeoGuessr játékot, ami nagyon hasznos a térbeli, térképi intelligencia fejlesztésére, ha a diákok jól használják.

A program lényege, hogy véletlenszerűen ledob valahol a Földön és minél pontosabban meg kell határozni ezt a helyet. A legfontosabb, hogy a diákok ne tippelgessenek, hanem próbáljanak minél több információt begyűjteni a térképről és további információ forrásokat felhasználva internetes keresés, másik térképpel történő összehasonlítás próbáljanak célt érni.

Sajnos a program használatát az utóbbi időben nagyon korlátozzák, de naponta egy játékot még játszhatnak ingyen a regisztrált felhasználók. Regisztráció nélkül, a Free Maps használatával még a térképen való mozgás is korlátozott, arra sem jó, hogy megismerjük, mi a lényege a földrajzi lehetőség.